برای تناسب اندام ، معتاد ورزش شوید

برای تناسب اندام ، معتاد ورزش شوید

اکثر ما دوستانی داریم که حتی یک روز هم ورزش را از دست نمیدهند و برنامه ای منظم دارند. کسانی که دوست دارند از اهداف تناسب اندامشان مرتب صحبت کنند. شاید به آنها حسادت کنیم! اما برایتان خبر خوبی داریم، همه ی ما پتانسیل رسیدن به تناسب اندام را داریم. در ادامه راه هایی به شما نشان میدهیم تا بتوانید ورزش را تبدیل به یک عادت کنید.

زود بیدار شوید

همین حالا ساعت خود را برای صبح زود کوک کنید و همه ی وسائلی که برای ورزش نیاز دارید را آماده کنید ( به محض اینکه زنگ ساعتتان به صدا در آمد یک چراغ روشن کنید، با این کار سریعتر بیدار میشوید ). هر روز در یک ساعت مشخص ورزش کردن کمکتان میکند سریع پیشرفت کنید. تحقیقات زیادی نشان داده اند کسانی که صبح زود ورزش میکنند نسبت به کسانی که در ساعات دیگر این کار را میکنند بیشتر به این کار پایبند میمانند. همچنین اگر همان اول صبح ورزشتان را انجام دهید دیگر گرفتاری هایی که ممکن است در طول روز برایتان پیش بیایید مهم نیستند چون شما خیالتان راحت است.

زود بیدار شوید

شش هفته اختصاص دهید

بعضی ها میگویند اگر میخواهی یک چیز تبدیل به عادت شود 21 روز مرتب آن کار را انجام بده. اما در مورد ورزش نیاز است بیشتر وقت بگذارید. ربکا وول، مربی ورزش و مدیر چندین باشگاه ورزشی در نیویورک میگوید: برای ورزش 6 هفته وقت لازم است، این دقیقا مدت زمانی است که میتوانید تغییرات ورزش را در بدن خود ببینید.
او میگوید وقتی این تغییرات را ببینید دیگر دلتان نمیخواهد به آنچه قبلا بودید بازگردید. این دقیقا زمانی است که اگر یک روز ورزش را از دست بدهید احساس بدی پیدا میکنید چون به حال خوب بعد از ورزش عادت کردید.

شش هفته اختصاص دهید

ورزش خود را پیدا کنید

شاید از تکرار یک ورزش خسته شوید از آن دیگر خوشتان نیاید، و یا در روز اول ورزش به خود آسیب برسانید اما این اتفاقات به آن معنا نیست که کل این ورزشها برای شما ساخته نشده، پس دوباره به میدان بازگردید و ورزش مناسب خود را پیدا کنید.
ورزشی پیدا کنید که به بدنتان فرم دهد و از این یکنواختی روزانه بیرون بیایید. وقتی ورزش مناسب خود را پیدا میکنید زمان برایتان زود میگذرد و این نشانه ی لذت بردن از آن ورزش است. هالند مربی ورزش میگوید: من هیچ وقت به این فکر نمیکنم که به ورزش میروم چون میخواهم از آن لذت ببرم، همین که فکر کنید این کار اجباریست و ورزش میکنید خود یک سیگنال منفی است.

ورزش خود را پیدا کنید

به یک گروه ملحق شوید

ورزش با دوستان لذت بیشتری دارد، همچنین وقتی دیگران شما را میبینند برایتان سخت میشود که جا بزنید و ورزش را ادامه ندهید. این کار ارزش حمایت گروهی را به شما نشان خواهد داد، که باید بخشی جدایی ناپذیر از هر برنامه ورزشی باشد.
گروه ورزشی که به آن ملحق میشوید میتواند شامل افرادی باشد که در باشگاه با آنها ورزش میکنید و یا میتواند یکی از دوستانتان باشد که صبح ها با او به پیاده روی میروید. حتی میتوانید با دوستان یا همکاران خود وارد یک رقابت تناسب اندام شوید، این کار انگیزه برای ورزش را چند برابر میکند.

به یک گروه ملحق شوید

آسانش کنید

فکر کنید چه زمانی، کجا و چطور میتوانید بهترین ورزش را انجام دهید، همان را تبدیل کنید به روتین روزانه ی خود. حتما لازم نیست مسیری طولانی را برای رفتن به باشگاه ورزشی بپیمایید، این کار میتواند انگیزه را کم کند.
برای بعضی ورزش در باشگاه نزدیک خانه یا محل کارشان راحت است بعضی نیز دوست دارند در خانه ی خود ورزش کنند ( البته فراموش نکنید که جایی را برای ورزش کردن آخر هفته ها در نظر بگیرید ). سعی کنید از قبل برنامه ریزی کنید تا بتوانید هر چه برای ورزش لازم دارید را آماده داشته باشید.

آسانش کنید

بیش از حد انجام ندهید

افراد تازه کار و یا کسانی که بعد از چند مدت به ورزش کردن بازگشته اند باید مواظب باشند حرکات را بیش از حد انجام ندهند، حتی ممکن است انجام یک حرکت برایتان خیلی زود باشد و باعث آسیب رسیدن به عضلات شود، این صدمه ها میتواند کاری کند برای مدتی طولانی از ورزش کردن بازبمانید. اینکه بعد از ورزش به مدت یک یا دو روز احساس درد یا کوفتگی داشته باشید طبیعی است، چون مدتی از عضلات درست استفاده نکردید. اما اگر احساس بیماری و یا خستگی مزمن داشتید مشخص است که بیش از حد ورزش کردید. یک برنامه ورزشی منظم را پیش بگیرید تا از چنین مشکلاتی دور بمانید.

بیش از حد انجام ندهید

از تکنولوژی استفاده کنید و اجتماعی باشید

برای بعضی افراد حس خوب بعد از ورزش کافیست تا بتوانند برنامه ی خود را ادامه دهند. اما کسانی هم هستند که به چیزی محسوس تر نیاز دارند تا هر روز صبح از جایشان بلند شوند و به ورزش بروند. بعضی برنامه های کامپیوتری ورزشی که روند ورزش را پیگیری میکنند میتواند کمکتان کند.
تکنولوژی میتواند کمکتان کند هر روز با رکورد روز قبل خود رقابت کنید. حتی میتوانید از شبکه های اجتماعی که عضو آنها هستید نیز کمک بگیرید، مثلا برنامه ورزشی که پیش گرفته اید را به اشتراک بگذارید، همین که دوستانتان درباره روند ورزشتان بپرسند میتواند عامل افزایش انگیزه در شما شود چون دوست ندارید آنها را از خود نا امید کنید.

از تکنولوژی استفاده کنید و اجتماعی باشید

برای خود قانون بگذارید

میتوانید در مواقع خاص ورزش کنید، مثلا میتوانید هنگام دیدن برنامه ای که مورد علاقه تان است روی تردمیل بدوید یا پیاده روی کنید، یا میتوانید هنگام ورزش به آهنگ های مورد علاقه ی خود گوش دهید. همچنین میتوانید میان وعده ی مورد علاقه خود را تنها بعد از ورزش میل کنید و در دیگر مواقع این اجازه را به خود ندهید.

برای خود قانون بگذارید

کالری دریافتی روزانه خود را حساب کنید

این مورد شاید زیاد ربطی به ورزش نداشته باشد، اما دقت به آنچه وارد بدن خود میکنید میتواند شما را از وضعیت آگاه تر کند. داشتن دفترچه پیگیری کالری دریافتی و میزان ورزش کمکتان میکند بهتر بتوانید برای خود برنامه ریزی کنید. تحقیقات نشان داده افرادی که از فعالیت و غذایی که در روز میخورند یادداشت برداری میکنند راحت تر میتوانند به اهداف تناسب وزن و اندام خود برسند.

کالری دریافتی روزانه خود را حساب کنید

برای خود اهداف در دسترس قرار دهید

اکثریت قریب به اتفاق افراد اهداف درستی برای خود در نظر نمیگیرند، این اهداف معمولا بیش از حد بلند پروازانه و غیر قابل دسترس است. هدف باید منطقی تعیین شود مثلا کاهش 4 یا 3 کیلو در یک ماه و یا بالا بردن توانایی در دویدن در دو ماه. وقتی به هدفی رسیدید میتوانید پا فراتر بگذارید. برای اینکه در مسیر باقی بمانید اهداف خود را در دسترس قرار دهید.

برای خود اهداف در دسترس قرار دهید

از باشگاه صرف نظر کنید

اگر هر روز به باشگاه رفتن مساعد برنامه های روانه تان نیست خود را مجبور نکنید. به لطف دی وی دی های ورزشی و انواع روتین های ورزشی که در فضای مجازی وجود دارد ورزش در خانه حتی با وجود برنامه روزانه ی شلوغ از هر زمانی آسان تر شده است.

از باشگاه صرف نظر کنید

برنامه ی خود را بنویسید

تحقیقات نشان داده افرادی که از قبل تصمیم میگیرند و یادداشت میکنند که در دوهفته ی آینده چه مقدار میخواهند ورزش کنند و این کار را در چه روزهایی و به چه مدت انجام میدهند در انجام روتین ورزشی خود موفق تر بوده اند.

برنامه ی خود را بنویسید

مقدمات بچینید

مهمترین چیز برای ایجاد یک روتین منظم، چه ورزش باشد چه چیز دیگر، این است که واقعا تبدیل به عادتش کنید. انجام مرتب یک کار به مرور زمان تبدیل به عادت میشود اما میتوانید این روند را با ایجاد مقدمات برای آن کار سرعت ببخشید، مثلا صبح قبل از ورزش یک لیوان قهوه میل کنید، تشک یوگای خود را جلوی تلوزیون پهن کنید، قبل از اینکه به پیاده روی یا دویدن بروید به یکی از آهنگ های مورد علاقه ی خود گوش دهید. وقتی چنین مقدماتی را قبل از ورزش داشته باشید به مغز علامت داده میشود که الان وقت بهانه نیست باید ورزش را شروع کنی.

مقدمات بچینید

برای یک گردش توام با ورزش برنامه ریزی کنید

ترکیب گردش با ورزش یک پاداش عالی است، و به افراد کمک میکند به اهدافی که دارند برسند. میخواهید به شهر هایی بروید که جاهای دیدنی دارد؟ میتوانید در آن شهر به دنبال ایستگاه هایی باشید که دوچرخه کرایه میدهند و یا میتوانید مسیر را همراه دوستان یا خانواده پیاده طی کنید. حالا هم ورزشی که میخواستید را انجام میدهید و هم تجربه ای فراموش نشدنی را کسب کردید.

برای یک گردش توام با ورزش برنامه ریزی کنید

خواب شب

با توجه به اولین نکته اگر بخواهید هر روز صبح زود از خواب بیدار شوید باید خواب کافی نیز داشته باشید ( 7 تا 8 ساعت خواب برای افراد بالغ ) پس سعی کنید شب ها کمی زودتر بخوابید، البته تحقیقات نشان داده کسانی که صبح ها ورزش میکنند شب راحت تر به خواب میروند. با این حال سعی کنید هر شب 15 دقیقه زودتر بخوابید و 15 دقیقه نیز زودتر بیدار شوید تا کم کم به آن زمان هدف برسید.

خواب شب

منبع: kermany.com

منبع: kermany.com
نظرات کاربران
نظر شما در مورد این مطلب چیست؟
نظرشما چیست؟
کد امنیتی به حروف کوچک و بزرگ حساس است